Shine on baby

Vaknade upp med en ganska dålig inställning idag, eftersom det enda jag har planerat inför dagen är plugg, barnpassning och en vända på gymmet. Hoppas att verkligen att planerna ändrar sig under dagens lopp!



När man har sådana här dagar, ja det är då man önskar att man inte bodde ensam, utan fortfarande befann sig hemma hos familjen. Att bo ensam har verkligen fått mig att inse att städning, matlagning, tvättning och matshopping faktiskt är ett arbete i sig som tar både tid och kraft från mig. Då är det tur att man har så underbara vänner, en underbar pojkvän och familj som man kan luta sig tillbaka på och hämta energi ifrån. Ni är oslagbara allihopa!

♥ Jenny

Kommentarer
Postat av: Chrissy

hur mycket kostar det för dig/månad att bo ensam? funderar på att flytta hemifrån...men har ganska snålt med pengar. jobbar du mycket kanske? jag hade isåfall tänkt att ta en himlans massa barnvaktsjobb och saker i den stilen. man kanske inte klarar sig på det? vad tycker du? ^^

2009-05-24 @ 17:50:39
Postat av: Jenny

Svar till "Chrissy":



Oj, nu måste jag nästan tänka efter..

För allt vad boende innebär (mat, bredband, tv, telefon, hyra etc.) lägger jag ut ca 7000 i månaden, det varierar lite från och till!

Det kostar mycket mer än vad man förväntar sig i början, och det gäller att räkna med att alla nöjen och sådant också kostar en hel del!



Nu går jag fortfarande i skolan och har inte tid att jobba mycket alls, och får hålla in på utgifterna, men nu efter studenten så blir det ändring på den fronten!

Känns ganska jobbigt ibland att inte bara kunna göra precis vad jag vill, och det kräver verkligen att man har koll på ekonomin. Jag för därför en kassabok för varje månad så att jag verkligen har koll på pengarna..



Barnvaktsjobb är inget man tjänar en förmogenhet på direkt, om du inte har turen att stöta på en familj med gott om pengar och ett barn som skall passas dagligen eller något liknande. Men bara ett så enkelt jobb som en anställning på ica kanske skulle vara något?



Ett tips om du vill ha ett bra barnvaktsjobb är att registrera dig på grannar.se och där skriva vad du helst söker. Ex. ett "heltids jobb" som barnflicka och kanske vad du förväntar dig att få i lön?



Nu så länge jag går på gymnasiet så betalar mina föräldrar en ganska stor del av mina utgifter. Men såfort jag tar studenten nu till sommaren vilar det på mina egna axlar.



Lycka till och jag ger dig gärna fler tips om du undrar över något :) Kram Jenny

2009-05-24 @ 23:05:18
URL: http://jennyberglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0