Tips om solarium och brun utan sol

Nu är jag hemma igen efter en skön middag hos fina familjen G.



Så här är mina tips om Solarium och Brun utan sol:

Solarium

● Hoppa in i duschen och skrubba kroppen från topp till tå. Inte nödvändigtvis med en scrub, går lika bra med en duschsvamp.

● Smörj in dig med en hudlotion som verkligen återfuktar. Rekomenderar Niveas - Intensive milk lotion, som är både prisvärd och superåterfuktande.

● Om du brukar bränna dig (även annars också), avsluta med en SPF kräm för att ge extra skydd för huden och hjäler till att motverka att du blir rynkig i förtid.

● Sola max en gång i veckan á la 20 minuter, då menar jag verkligen max, sola är skadligt så jag ser hellre att det är varannan vecka.

● Smörj in dig lika rikligt med hudlotion direkt efter solningen för att hjälpa huden att återfå fukten som gått förlorad!

● Ha en äkta aloevera kräm och kylbalsam redo om du mot all förmodan skulle upptäcka att du bränt dig någonstans, återfukta ännu ett par gånger på detta område också!



Brun utan sol

● Skrubba lite lätt med en duschsvamp varje gång du tar en dusch, gärna extra noga kring hals, knän, armålor och armbågar.

● Smörj in dig efter duschen, gärna med samma lotion som jag tipsade om ovan.

● Ta sedan en Brun utan sol "lotion", där rekommenderar jag den ifrån Dove eftersom den luktar godast. Massera in lite kräm och mycket noggrant i huden över hela kroppen. Stryk sedan med en handduk över armbågar, hals, knän och kring armhålorna för att undvika orangea fläckar.

● På de ställen där man vill få en mer intensiv färg, tex. ansikte, armar, hals, och ben rekomenderar jag att ta en riktig Brun utan sol. Där har jag två att rekommendera:
- Den första är Åhléns egen Brun utan sol som både luktar gott och ger en jämn färg, krävs dock att du smörjer in lite extra eftersom den är väldigt tjock till konsistensen. (Torka även här med handduken där jag rekomenderat tidigare, om du tar i ansiktet kan jag öven rekomendera kring hårfästet, över läppen, ögonbrynen och strax intill öronen.) Se till att smeta ut ordentligt ifrån ansiktet och ner på halsen så att det inte blir någon rand.
- Den andra är Loréals- Sublime Bronze, som ger otroligt bra färg! Det negativa med denna är att den inte luktar gott! Därför rekomenderar jag att använda den på kvällen innan sänggående, så kan du bara hoppa in i duschen på morgonen så spelar det ingen roll att den inte luktar så tipp topp.
Eftersom den glittrar en aning när man fortfarande har "krämen" på kroppen så kan det vara fint att ha på bara sommarben när du ska ut i solen!



● Och för guds skull, glöm inte att tvätta händerna noga!


Hoppas att det är till någon hjälp!
♥ Jenny

Kommentarer
Postat av: Mantana

sv: Haha! du är typ den enda som inte vet vad det handlar om men ff har gissat rätt:) det var Lefteez. Det är namnet på min dansgrupp, spana in oss på lefteez.blogg.se ifall du är intresserad!:)

2009-05-25 @ 00:25:55
URL: http://msmantana.blogg.se/
Postat av: Fanny Backman * - The best you never had

ska komma ihåg det där. brukar alldtid bli så fläckig annars ;/

2009-05-25 @ 10:48:59
URL: http://faannybackman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till "Fanny Backman..":



Hoppas det hjälper dig, jag blir aldrig fläckig iallfall :)



Kram Jenny

2009-05-25 @ 14:01:03
URL: http://jennyberglow.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till "Mantana":



Okej, haha, det ska jag göra ;)



Kram Jenny

2009-05-25 @ 14:03:16
URL: http://jennyberglow.blogg.se/
Postat av: Chris

Bra tips!! Gillar verkligen din blogg, den kan säkert bli något stort :) Lyckas iaf aldrig något bra med BUS... får kanske prova nudå efter dina tips! ;) Har du FB btw?:D

2009-05-25 @ 19:22:34
Postat av: Kadri

Hyr har din måndag varit ??

2009-05-25 @ 20:56:11
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: C E L I A ' S bloggliv «

GRYMT TIPS! hade tänkt köpa den dära.

2009-05-31 @ 09:28:30
URL: http://ceeelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0