Åtta tips för en garanterat bättre tillvaro

Sov åtta timmar, minst
Att vara utvilad är en av de viktigaste grunderna till att du skall orka med allt vad dagen kräver.
Var därför noga med att alltid lägga dig i tid i förhållande till när du ska stiga upp följande dag! Jag lägger mig nästan alltid så att jag är garanterad tio timmars vila.

Bär alltid matchande underkläder

Att strutta runt hemma ensam kan vara lagom tråkigt, gör du det i en sunkig t-shirt med tryck av kalle anka och det där mjukisbyxparet du flitigt använde under din fjortisperiod blir det hela betydligt värre, du känner dig garanterat sunkig.
Satsa därför istället på att köpa en mysig matchande mjukis dress. Det behöver inte nödvändigtvis vara en luxvariant från Juicy Couture, utan lika väl en budget variant från exempel Cubus, dom har riktigt söta och väldigt prisvärda, varför inte köpa en hel bunt? Sen ska du alltid, alltid, alltid ha matchande underkläder. Det finns inget osexigare än olika underkläder.  Jag vill lova att du kommer känna dig riktigt snygg varje gång du passerar spegeln där hemma!


Tänk positivt
Bryt det negativa! Varje gång du tänker en negativ tanke om dig själv, tänk en positiv direkt. Avslöja dig själv med att tänka negativt. Står du framför spegeln och tänker "Fan vilken ful näsa jag har", kom på dig själv då och tänk istället "Jag kanske inte har världens snyggaste näsa, men jävlar vilka snygga lår jag har och smart är jag också!".
Visst kan det kännas löjligt att utföra denna övning, speciellt eftersom man helst skall göra det högt. Sakta men säkert kommer dock det negativa beteendet att avta och ett positivt tänkade tar plats i ditt huvud, jag lovar!


Ha alltid en solbränna

Då menar jag inte att du behöver köpa dyra lyxresor till solen eller springa till solariet stup i kvarten och förstöra dig själv med hudcancer. Istället kan du inhandla en brun-utan-sol eller ett solpuder, och vips så försvinner den där vinterbleka hyn. Du behöver absolut inte överdriva, en liten klick brun-utan-sol tar direkt bort den "grå" nyansen av huden. Överdrivet användande blir bara fult och du ser istället orange ut.




Skaffa rutiner

Mycket viktigt! Människan är i grund och botten byggd för att följa rutiner och det är vad vi mår bäst av, detminskar stress i vardagen brutalt! Det kan vara så enkelt som rutiner för mat, plugg, shopping, träning och när du skall sova.
Eftersom det pågår mycket i veckorna så finns det oftast inte så mycket tider över för bara mig själv. Därför har jag som en rutin som jag försöker följa för att ge mig själv det lilla extra. Varje måndagmorgon går jag på ett längre yogapass för att därefter göra en hemmaspa behandling, med ansiktsmask, hårkur, pedikyr och manikyr vård osv. Fungerar riktigt bra! Då kan man kämpa på hela veckan och veta att "belöningen" kommer sedan.

Träna regelbundet
Jag är absolut ingen träningsfantast, förutom yoga så tränar jag inte ofta. Är du däremot duktigt på att träna fortsätt så, regelbundet, att träna oregelbundet eller att sluta tvärt kan vara en inkörsport till depression.
Med att du ska träna regelbundet som en icke träningsfantast menar jag något så enkelt som en promenad! En halvtimme per dag gör susen och du känner dig garanterat piggare efteråt samt att du sover godare om natten.

Tänk inte på vad du äter
Finns det något mer störande än människor som går och räknar kalorier och bara snackar om vad du stoppa i sig. Det är inte sunt, snälla slappna av och ät för att det är gott människa!


Unna dig något extra
Unna dig något extra någon gång i månaden. Besök det där spa:et du drömt om, åk på en weekendresa, köp klänningen du spanat in länge, eller varför inte de där vackra örhängena du alltid önskat dig? Spara alltid en liten del av inkomsten för detta lilla extra, det är du värd!


♥ Jenny


Kommentarer
Postat av: E

Bra tips! Man har hört dem förr visserligen men man glömmer så lätt, så det skadar inte att påminnas! Det tackar vi för! :) Såg en kommentar du skrivit hos kissie förresten Gällande nya syskon/styvsyskon. Hur lyckas du visa din respekt inför syskonet om man säger så? Jag fick själv ett nytt syskon från min pappa/styvmamma för ett par år sedan och det är den mest bortskämda och odrägliga unge jag vet. Jag ser henne inte alls som en i familjen och det är tufft för mig att dölja mina känslor speciellt när alla förväntar sig att man ska vara så glad och avguda henne. Det funkar liksom inte. Så svårt hur man ska göra...har ett helsyskon som är ganska nära i ålder till halvan och jag antar att snorungen(halvsyskonet) ser att hon inte är lika omtyckt. Så visst känner man sig dum! Men vad ska man göra? Tänkte om du kunde berätta mer/tipsa mer :D

2009-05-19 @ 15:10:34
Postat av: Jenny

Svar till "E":



Tack så mycket. Hoppas du har änvändning för dem :)



Försökte kika på det jag skrivit i hennes blogg, men hon har tydligen raderat det inlägget så jag får försöka minnas det jag skrev iallfall.



Med respekt menar jag helt enkelt att du ska respektera henne, trots att hon är liten, precis som vilken människa som helst. Du behöver ju absolut inte tycka om en människa för att kunna ha respekt för den.

Du kan tycka mycket illa om henne, men genom att inte säga elaka saker och behandla henne illa så visar du din respekt. :)

De människor som du beksriver "förväntar sig att du ska avguda henne" får du väl helt enkelt samtala med och tala om vad du känner, men på en viss nivå.

Istället för att säga något i stil med att "Jag hatar den snorungen" så kanske du istället kan säga att "Jag har så svårt att acceptera henne som min syster, och ni får låta mig ta min tid att..blabla."



Jag tror att med tiden som hon blir äldre kom´mer ni förmodligen komma närmare varandra, eller kunna umgås på en mer vuxen nivå. Trots allt nu är hon ju bara ett litet barn. Men försök att tänka dig för så att du inte säger en massa elakheter, eftersom det bara är onödiigt och försämrar relationen. Säg det inom dig, eller skriv ned det någonstans istället, som i en blogg tillexempel ;)



Kram Jenny :)

2009-05-19 @ 17:41:58
URL: http://jennyberglow.blogg.se/
Postat av: louise

ååh,tack du. säger verkligen dessamma :D

nje,den är inget jag rekomenderar faktiskt XD

2009-05-19 @ 18:12:24
URL: http://wwwasiam.blogg.se/
Postat av: Denise [ N a z t y s B u n n y ]

Tack så mycket sötis :)

Vilka bra tips! =)

2009-05-19 @ 18:35:16
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

tack så otroligt mycket, det värmer verkligen :) tack <3



bra tips :D

2009-05-19 @ 18:57:25
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: towe

bra blogg ! :)

2009-05-19 @ 19:19:47
URL: http://towej.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till "towe":



Tack så mycket, det var gulligt sagt :)

2009-05-19 @ 20:01:20
URL: http://jennyberglow.blogg.se/
Postat av: Ävelicious

Nu har jag dragit 6 finalister, kolla in ifall du hade turen med dig... annars bättre lycka nästa gång :)

2009-05-19 @ 21:54:03
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Merna

fin blogg! kolla gärna in min och släng in en kommentar ((:

2009-05-20 @ 17:37:18
URL: http://mernakryo.blogg.se/
Postat av: mia

Svara gärna på mina frågor i mitt inlägg så jag kan få tips på olika bloggar att följa. Berätta vad din handlar om så kanske du blir en av dem =) Hade varit schysst med lite tips ;P

2009-05-20 @ 18:56:30
URL: http://miary.blogg.se/
Postat av: Madicken - Foto

Fina tips :D

2009-05-21 @ 09:45:27
URL: http://metrobloggen.se/conlerc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0