Today

Har haft fullt upp hela dagen. Som de flesta redan vet så arbetar jag deltid som barnflicka åt en underbar familj med två underbara barn, Simon och Michelle, som jag tar hand om lite efter behov.

Idag mötte jag upp Simon för att följa honom till hans träning. Medan han tränar är jag i princip fri att göra vad jag vill, tyvärr blir ofta den enda nytta jag åstadkommer under den tiden att springa runt i affärer eller på fik. Men idag tänkte jag steget längre, ringde J och drog med mig träningsväskan samt henne till Sats-Hornstull för att träna arslet av mig!


När jag sedan lämnat av lilla guldgossen hemma hos sig inser jag hur brutalt hungrig jag är och hur mycket jag inte orkar ställa mig hemma och laga mat.

Som om hon läst mina tankar ringer mamma sekunden senare och frågar om jag vill käka middag med henne!


Eftersom jag är vrålhungrig så dissar jag alla möjliga gourmetförslag, Jenny är inställd på en snabbt levererad och fet pizza. Men inte tusan gick det snabbt! Jag beställde en "Ammis" och mamma en enkel "Parma". Till bordet kommer korrekt en "Parma" pizza och en .."Sweden" pizza?
Hur tusan går det till när man lyckas förväxlar benämningen "Ammis" med "Sweden"? Misstaget bidrog i ytterligare femton minuters väntan, just my luck! Men nu ska vi inte klaga för mycket, gott var det och mätt blev jag!

Tack mamma för middagen och ditt trevliga sällskap!

♥ Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0